fbpx

Nowe nawyki nie przychodzą same. Co więcej, zmiana nawyków to proces który nie każdemu się udaje. Jeśli chcesz błyszczeć, jeśli chcesz zmienić coś w swoim życiu musisz wykopać marchewkę i poznać siebie. 

Wstawanie wcześniej nie jest proste, Stephen Guise w książce „Mini Habits: Smaller Habits, Bigger Results” mówi o tym, że aby nasze ciało i umysł przyzwyczaiły się do nowego nawyku potrzebuje około 21 dni. Tak, 21 dni, jak to zrobić, jak się zmotywować i nie wcisnąć przycisku „opóźnij” na budziku?

Przede wszystkim musisz uwierzyć w to, że potrafisz zmienić swoje nawyki, że potrafisz wstać rano.

sunlight-867222_1920Czy pamiętasz poranki kiedy sen nie był dla Ciebie deficytem, kiedy absolutna wolność dyktowała naszymi poczynaniami w witanym dniu? Czy pamiętacie te wschody letniego słońca, tą energię, to piękno, to umiłowanie życia? Z czasem życie wciągnęło nas w ten maniakalny wir, obdarło z piękna wschodów i zachodów słońca, które dziesiątki pokoleń podziwiały, a które

my oglądamy jedynie w telewizorze. Jakie to smutne.

Zastanów się co o poranku może być dla Ciebie motywujące, czy wypicie w spokoju kawy, czy chwila rozmyślania nad sobą i życiem. Jeśli nie masz pomysłu na swoją nagrodę spróbuj pewnej techniki która oczyszcza umysł i sprawia, że życie nie wydaje się takie skomplikowane. Możesz przetestować ją teraz. Weź kilka głębokich oddechów i obserwuj co dzieje się w okół ciebie. Co widzisz, co czujesz, jeśli coś jesz lub pijesz, zastanów się skąd to pochodzi, kto to uprawiał, dlaczego pojawiło się u Ciebie, życie tu i teraz, te drobne chwile rozmyślania naprawdę zmieniają naszą jakość życia.

Nie zapomnij również o endorfinach, niejednokrotnie naukowcy udowodnili, że Ty sama możesz w ciagu kilku chwil wyprodukować ten hormon szczęścia, wystarczy się uśmiechnąć. Ja nawet kiedy mam ciężką noc, gdy Ala budzi się cały czas, a ja mam dość – pierwszą rzeczą jaką robię o poranku to uśmiecham się, pomimo iż nie jest mi do śmiechu, ten trik od razu generuje w Tobie odrobinę radości przez co wszystko wydaje się odrobinę łatwiejsze.

Zastanów się co by sprawiło, że będziesz chciała wstać wcześniej lub też, co sprawiło by abyś w końcu zaczęła dbać o swoje zdrowie i rób to, powolutku krok po kroku. Każdego dnia, nawet przez 10 sekund dziennie, wykonując jeden przysiad, wstając tylko na 5 minut wcześniej niż zwykle.

Równocześnie pamiętaj, abyś zawsze miała rzeczy niezbędne do wykształcenia nowego nawyku nie dalej niż 20 sekund drogi od siebie.

O co chodzi? Pewien naukowiec z Uniwersytetu w Harwardzie, Shawn Achor, odkrył że jeśli chcemy stworzyć nowy nawyk buty do biegania, kubek z kawą i książka, czy też wygodne pantofle (aby nie było zimno o poranku w stopy) powinny się znaleźć w takim dystansie od Ciebie, abyś chciała wciąż je wykorzystać.marchewkajakosc

Podobnie jest, kiedy chcesz przestać coś robić, kiedy chcesz wyeliminować stary, zły nawyk, wtedy umieszczasz rzeczy niezbędne do wykonania danej czynności dalej niż 20 sekund drogi od siebie. Oznacza to, że jeśli nie chcesz oglądać telewizji, wyciągnij baterie i umieść je w pudełku w kuchni, każdorazowe wkładanie ich do pilota naprawdę zniechęca, kiedy chcesz przestać używać cukru, nie miej kilograma cukru, a niewielkie saszetki w miejscu trudno dostępnym, kiedy chcesz przestać korzystać z facebooka usuń aplikację i wchodź na platformę z poziomu przeglądarki (oczywiście nie miej go w zakładkach).

Poszukaj czegoś co zachęci Cię do zmiany, gdyż bez tego ciężko będzie coś zdziałać.

Pin It on Pinterest