10 sposobów na to, aby być bardziej poukładaną mamą.

10 sposobów na to, aby być bardziej poukładaną mamą.

 

Nie ma mnie ostatnio, ale tak wiele się dzieje. Często mnie pytacie, jak to robię; jakim cudem jestem w stanie to wszystko ogarnąć: pisanie książek, blog, rodzinę, gospodarstwo rolne, remont, telewizję, zbliżającą się drugą edycję kursu „Błyszcz o brzasku”. Zdradzę Wam coś: nie mam żadnego tajemniczego kalendarza, systemu ułatwiającego zarządzanie czasu czy innych czarów-marów. Co za to jest? Brak czasu i potrzeba bycia produktywną.

Jak to ogarniam, że nawet nie posiadając wymyślnych narzędzi, wciąż jestem w stanie robić to, co robię, w moim słodkim chaosie? Po prostu idę na łatwiznę.

 

 

  1. Skup się na jednej rzeczy; nie staraj się od razu wszystko zmienić, wszystkiego używając. Często w tej całej systemowej manii organizowania dziedzina zmiany nawyków jest traktowana po macoszemu. Zapominamy, że to nawyki są kluczem do sukcesu. Każdy chce, abyśmy w tym samym momencie przyswoiły dziesiątki zmian typu: odkładanie na miejsce, selekcjonowanie, wkładanie do odpowiednich przegródek, wpisywanie w kalendarz. Ja wiem jedno: jeśli nie wiesz, jak zwolnić, nic Ci to nie da!

 

  1. Aby zwolnić, potrzebujesz znać swoje priorytety; potrzebujesz wiedzieć, co jest dla Ciebie ważne i co chcesz osiągnąć w swoim życiu. Często wykonujemy czynności, które po prostu pochłaniają czas i nie mają sensu, skup się zatem i zastanów, co tak naprawdę TERAZ jest najważniejsze; bez tego ani rusz, czy Ci się to podoba czy nie.

 

  1. Miej przy sobie notes (lub inne urządzenie), w którym możesz zapisywać myśli i zadania, jakie powinnaś wykonać. W górnej części kartki napisz datę sporządzenia notatki. Obok napisz, jaki jest kolejny krok, który musisz wykonać (dwa zdania).

 

I pamiętaj o jednym: Twój czas jest ograniczony. Nie masz możliwości przeczytania tych wszystkich świetnych artykułów, wzięcia udziału w 30 różnych projektach i jednoczesnego prowadzenia perfekcyjnego domu, dbania o rodzinę i robienia całej reszty. Nie ma szans. Dlatego wybieraj bardzo starannie to, co zapiszesz w notesie.

 

  1. W tym samym notesie wpisz z tyłu nagłówek: „Tydzień” i opisz jedno zadanie dużego kalibru, jakie pragniesz zrealizować, by poczuć, że jesteś bliżej osiągnięcia swoich celów, oraz trzy zadania o mniejszym znaczeniu, które sprawią, że zbliżysz się albo do celu głównego, albo poczujesz się lepiej.

 

  1. Nie obawiaj się używać przycisku „Delete” na klawiaturze lub funkcji umysłu „Usuń z pamięci”. Jeśli możesz coś przetworzyć w 2 minuty – zrób to. Jeśli zadanie zajmie Ci dłuższą chwilę – opisz w notesie kroki, jakie masz wykonać.

 

  1. Jeśli danej rzeczy/sprawy nie możesz usunąć, umieść np. dany dokument w odpowiednim miejscu: rachunek za przedmiot będący na gwarancji – do teczki z gwarancjami; ważny e-mail z wywiadem do radia – do folderu „Pilne” w skrzynce pocztowej; informacje z ukochanego blogu – do folderu z nazwą bloga. Działaj na bieżąco.
Portrain of housewife with sause pan on her head
Portrain of housewife with sause pan on her head
  1. Przełącz się na tryb „Robię” i wyłącz wszystko, co mogłoby Cię rozpraszać: telefon, powiadomienia klienta poczty etc.

 

  1. Włącz stoper, czasomierz lub cokolwiek, co sprawi, że poczujesz presję czasu.

 

  1. Poznaj siebie. Dowiedz się, kiedy, w jakich godzinach i w jaki sposób najefektywniej pracujesz – i zadbaj o sprzyjające warunki do pracy.

 

  1. Przeglądaj swój notes!

 

Jeśli chcesz być mamą, która gotowa jest Błyszczeć o Brzasku zostaw swój email poniżej.

 

 

 

 

 

Ewa Kozioł

Ewa Kozioł

Autorka Zielonego Zagonka, mama, żona, kobieta która chce żyć w harmonii z naturą i samą sobą. Wydała trzy książki "EKOnomiczne dziecko", "Piękna z natury" i "Naturalnie czysty dom"

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
Zdjęcia i pliki
 
 
 
wpDiscuz