fbpx

Kiedy nasz organizm jest osłabiony i potrzebuje nagłego wzmocnienia odporności musimy działać od wewnątrz oznacza to, że musimy go specjalnie odżywić, aby nabrał on siły i wigoru. Współczesne zabieganie i wszechobecna farmacja sprawia, że zapominamy iż w naszej kuchni pod ręką mamy masę artykułów dzięki którym możemy pozytywnie wpłynąć na zdrowie. Mowa tutaj o naszej żywności, jednak ponieważ używamy jej, aby zaspokoić głód, rzadko kiedy myślimy o jej właściwościach prozdrowotnych. Oczywiście, każdy musi zjeść swoje zielone witaminki, ale to nie wszystko co mają nam do zaoferowania warzywa.

Marchew działa wzmacniająco, odżywczo i witamizująco, a dodatkowo wzmacnia odporność. Co więcej marchew bardzo dobrze wpływa na jelita i prawidłowy rozwój mikroflory jelitowej co jest niesłychanie istotne kiedy byliśmy zmuszeni sięgnąć po antybiotyk. Dodatkowo mało kto wie, że marchew ma działanie przeciwrobacze niszczy owsiki i glisty ludzkie. Marchew warto spożywać w postaci świeżego soku który można przechowywać w lodówce jeden dzień.

Pietruszka ma działanie oczyszczające, moczopędne i antyseptyczne. Apigenina to silny przeciwutleniacz, który znajdziemy właśnie w  pietruszce, substancja ta świetnie poprawia odporność i redukuje stany zapalne naszego organizmu. Warto wiedzieć, że przeciwutleniacze często redukują stres co jest tak istotne kiedy dręczy nas zimowe przemęczenie. Co więcej korzeń pietruszki znacznie wzmacnia wytwarzanie glutationu ale i innych enzymów w wątrobie które pomagają usunąć z organizmu toksyny. Zimą surową pietruszkę można potraktować jak zakąskę, pokroić w paseczki i maczać w różnego rodzaju sosach, świetnie smakuje pieczona w piekarniku, czy też w zupach.

Wzmacniamy odporność warzywami okopowymi

Ziemniaki to kolejne niedoceniane warzywo w naszej spiżarni, a jest to błąd gdyż zawierają wiele minerałów w tym duże ilości potasu i magnezu które pozwalają nam uporać się ze stresem oraz zmęczeniem. Mają w swym składzie sporo witamin, ale aż 90% z nich znajduje się w skórce i tuż pod nią. Ziemniaki wspomagają układ krążenia czy też stymulują funkcjonowanie naszej odporności

Jeśli chcemy obierać ziemniaki musimy je dokładnie wyszorować, następnie cienko obrać, po czym wrzucamy je od razu do wrzątku, aby skrobia w ziemniaku się ścięła od razu na powierzchni, przez ten zabieg nie pozwala się na wypłukanie cennych składników z ziemniak.

 

Pin It on Pinterest

Wykorzystujemy pliki cookies do prawidłowego działania strony, w celu analizy ruchu na stronie, zapewniania funkcji społecznościowych oraz korzystania z narzędzi marketingowych. Szczegóły znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies?
OK
Wykorzystujemy pliki cookies do prawidłowego działania strony, w celu analizy ruchu na stronie, zapewniania funkcji społecznościowych oraz korzystania z narzędzi marketingowych. Szczegóły znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies?
OK
WEJDŹ W ZIOŁOWĄ BIBLIOTEKĘ
uzyskaj dostęp do aż 10 darmowych publikacji o ziołach
WEJDŹ DO DARMOWEJ BIBLIOTEKI
WEJDŹ W ZIOŁOWĄ BIBLIOTEKĘ
uzyskaj dostęp do aż 10 darmowych publikacji o ziołach
WEJDŹ
Dołącz Do darmowego Wyzwania "Precz Bałaganie
z którym pozbędziesz się bałaganu raz na zawsze
Zapisz mnie
Wejdź do Ziołowej Biblioteki i pobierz 10 darmowych e-booków
Wejdź
Wejdź do Ziołowej Biblioteki i pobierz 10 darmowych publikacji
WEJDŹ DO BIBLIOTEKI
Wejdź do Darmowej Ziołowej biblioteki
I uzyskaj dostęp do 10 darmowych e-booków jeszcze dziś.
ZAJŻYJ DO BIBLIOTEKI
Wejdź do Darmowej Ziołowej biblioteki
I uzyskaj dostęp do 10 darmowych e-booków jeszcze dziś.
WEJDŹ DO BIBLIOTEKI