fbpx
Owies towarzyszy człowiekowi już od ponad 3000 lat, jednak z upływem czasu zapomnieliśmy jak korzystać z tego ziarna, a w tym wypadku zioła w sposób leczniczy. Owies jest niesłychanie pomocny przy zwłaszcza w sezonie chorobowym, o czym dowiesz się w tym wpisie.

Owies można zbierać w kilku fazach jedną jest tak zwana faza mleczna, w której kiedy ściskamy młode ziarno owsa wypływa z niego biały sok. Jednakże jest to bardzo krótki okres zbioru, który następuje zaraz po przekwitnięciu owsa. Nie od dziś znane są uspokajające właściwości  owsa w tej postaci, jednakże nawet jeśli przegapimy wspomnianą fazę to nadal możemy wykorzystać owies w późniejszym okresie wegetacji jako zioło dla osób przepracowanych i zestresowanych. 

Zbierając jeszcze zielony owies na pewno skorzystamy z jego dobroczynnego wpływu na organizm, gdyż roślina  ta jest bogata w minerały takie jak wapń, żelazo, magnez, ale i witaminę A oraz C. Co więcej, śmiało można powiedzieć, że owies jest jednym  z najbardziej odżywczych dla organizmu ziół, podobnie jak pokrzywa. W związku z tym jest idealnym ziołem regenerującym organizm po chorobach. Jest to niesłychanie istotne kiedy nasz układ odpornościowy musi szybko nabrać sił, aby zmierzyć się z kolejnymi infekcjami.
content
Zalet owsa jest jednak więcej, między innymi obniża on poziom złego cholesterolu, poprawia libido, reguluję pracę naszych hormonów,  zaś stosowany zewnętrznie znacząco poprawia kondycję naszej skóry przez co pomaga walczyć z egzemą czy nadmiernym wysuszeniem.

 

Przeciwskazaniem do używania ziela owsa jest jedynie nietolerancja glutenu, jednakże ze względu na pierwotność tego zboża spora część osób nie odczuwa dolegliwości celiakii. 

Jak korzystać z owsa zimą?

Co potrzebujesz, aby zrobić napar? 1 łyżkę zalać 1 szklanką wody, zagotować na niewielkim ogniu i gotować przez 10 minut. Następnie odstawina 15 minut. Taki napar można przelać do termosu i pić w ciągu dnia. Dziennie możemy pić od 1 do 4 kubków naparu z owsa, zwłaszcza w sezonie zimowym kiedy szczególnie doskwierają nam braki witaminowe.

Pin It on Pinterest

Wykorzystujemy pliki cookies do prawidłowego działania strony, w celu analizy ruchu na stronie, zapewniania funkcji społecznościowych oraz korzystania z narzędzi marketingowych. Szczegóły znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies?
OK
Wykorzystujemy pliki cookies do prawidłowego działania strony, w celu analizy ruchu na stronie, zapewniania funkcji społecznościowych oraz korzystania z narzędzi marketingowych. Szczegóły znajdziesz w polityce prywatności. Czy zgadzasz się na wykorzystywanie plików cookies?
OK
WEJDŹ W ZIOŁOWĄ BIBLIOTEKĘ
uzyskaj dostęp do aż 10 darmowych publikacji o ziołach
WEJDŹ DO DARMOWEJ BIBLIOTEKI
WEJDŹ W ZIOŁOWĄ BIBLIOTEKĘ
uzyskaj dostęp do aż 10 darmowych publikacji o ziołach
WEJDŹ
Dołącz Do darmowego Wyzwania "Precz Bałaganie
z którym pozbędziesz się bałaganu raz na zawsze
Zapisz mnie
Wejdź do Ziołowej Biblioteki i pobierz 10 darmowych e-booków
Wejdź
Wejdź do Ziołowej Biblioteki i pobierz 10 darmowych publikacji
WEJDŹ DO BIBLIOTEKI
Wejdź do Darmowej Ziołowej biblioteki
I uzyskaj dostęp do 10 darmowych e-booków jeszcze dziś.
ZAJŻYJ DO BIBLIOTEKI
Wejdź do Darmowej Ziołowej biblioteki
I uzyskaj dostęp do 10 darmowych e-booków jeszcze dziś.
WEJDŹ DO BIBLIOTEKI